"Antoni Vives Estover (4 de febrer de 1885-16 d’agost de 1959)
Va néixer al carrer Estereria, número 2 de Lleida, un 4 de febrer de 1885. Fill de Salvador, natural de la Fulleda, i Antonia, de Lleida. El seu avi matern provenia de Dorres de la Catalunya Nord. Va morir a Lleida el 16 d’agost de 1959.
En primeres núpcies es casava amb Teresa Vallderiola i tingué tres filles: Isabel, Concepció i Maria. L’any 1920 es casava, a l’Albagés, en segones núpcies amb Antonia Iglesias, amb qui tingué dos fills: Jordi i Albert.
Fou un lleidatà de cor, comerciant de professió, polític per vocació i alcalde de Lleida entre 1932 i 1934 i uns mesos l’any 1936. Va ser directiu també de la Cambra de Comerç i diputat provincial. Com a comerciant tingué un establiment de venda de terrissa i objectes per a la llar a la plaça de Sant Joan. Després fou delegat del Banc Vitalici d’Espanya com a corredor d’assegurances.
Com a polític milità a Joventut Republicana i ho va fer com a alcalde des de finals de 1932 fins als fets d’octubre de 1934 en què fou detingut, empresonat i jutjat. Després de les eleccions del febrer de 1936, tornà a l’alcaldia fins que esclatà la Guerra Civil el juliol de 1936 quan prengué el control el Comitè Popular. Acabada la Guerra s’exilià a Montpeller, a França, fins a principis dels anys 50.
El 1950 està instal·lat al carrer Comerç, número 34 de Lleida, i va morir el 1959. Està enterrat al Departament de Santa Cecília del Cementiri de Lleida."
De moment, creiem que podem assegurar que el pare de l'alcalde Lleida era Salvador Vives Gili, fill de Ramon Vives Gener, cirurgià de Fulleda, i de Paula Miró dels Omells.
El darrer fill d'aquesta parella al nostre poble es documenta el 1849 i no hi ha més dades posteriors.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada